2023-03-07

Historian bakom ida.p design

 



Det här är historien bakom ida.p design!

Jag som driver ida.p design heter Ida och jag bor utanför Älmhult i södra Småland med min man och våra tre barn. I vårt hus har jag min ateljé där jag skapar, ritar, designar, syr och driver e-handel. 

"att få jobba med min hobby"

Redan som barn var jag intresserad av att skapa. Jag satt många timmar för mig själv och pysslade och målade. Intresset för det kreativa har alltid funnits och jag har sedan barnsben vetat att det är ett kreativt jobb jag ska ha, men att driva ett eget företag var kanske inte vad jag trodde skulle bli min verklighet. Jag är så lyckligt lottad att jag fick chansen att få jobba med min hobby.

"Jag började med att sälja på hantverksmässor"
"utan mina kunder finns jag inte!"
När jag startade mitt företag sålde jag mestadels hemma hos bekanta och deras vänner. Jag höll så kallade homepartys och sålde mina produkter som på den tiden var mest handgjorda kort, nyckelringar, fotoalbum och handtryckta börsar.
Jag började sedan så smått att åka ut på större hantverksmässor och det gör jag än idag flera gånger om året.

På hantverksmässorna säljer jag mina barnkläder och barnprodukter. Produkterna är till stor del sydda av mig eller bearbetade av mig. Mina tröjor, babybodys och kalsonger sys i fabrik, men handtrycks av mig.

Tygerna till tröjorna är ekologiska och vävda i Sverige. Jag ritar bilder och tillverkar screentryckramar som jag sedan handtrycker med på tröjor, mössor, kalsonger m.m.

När jag fick mitt första barn kom intresset för barnvagnar. Eftersom jag hade kunskapen av att sy så dröjde det inte länge förens jag började sy tillbehör till min Bugaboo Cameleon. I början blev det mest suffletter till mig själv och vänner, men efterfrågan ökade och jag fick fler och fler beställningar. I dagens läge har jag sytt minst 300 suffletter och utbudet av tillbehör har ökat till att även innefatta solskydd, bygelskydd, handtagskydd, sittdynor, regnskydd, skoskydd, sidokorgsskydd, varukorgsskydd, reflexprodukter, bältesmuddar, barnvagnshänge och grenband.
Tack för att du stöttar ett litet svenskt företag!
Häng gärna med in i webbutiken
där du hittar stora delar av ida.p design`s sortiment
Här köper du handtryckta ekologiska tröjor
Här köper du handtryckta ekologiska mössor
Här köper du våra unika barnbyxor
Köp barnvagnstillbehör här!

Följ oss gärna på sociala medier & tagga oss gärna
#idapdesign @idapdesign
Webbutik
Facebook
Instagram
Email
YouTube

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar