2019-08-14

Emmaljunga och Bee5

Samma tyg, men suffletter till olika vagnar. Detta tyg är ett trikåtyg. När jag syr suffletter i trikåtyg är det extra viktigt att jag har ett stadigt innertyg eller att jag åtminstone syr dubbla lager med bomullstyg på insidan. Annars funkar det säkert också att använda vliselin. 
Detta tyget köpte jag med tanken att jag skulle sy massor av fina kläder till mig och mina döttrar. Det blev endast en klänning till dottern och resten av tyget fick hamna i webbutiken. Nu har det hamnat hemma hos mina kunder och se så vackra vagnar det blir!

Bugaboo Bee5. Med svart dragkedja för att kunna förlänga suffletten.

Emmaljunga Viking / Superviking. Insida i mörkblått bomullstyg. Den här suffletten är ju bara helt underbar! Man trär sina bågar genom suffletten, så om du beställer en Emmaljunga_sufflett så behöver du inte skicka med dina bågar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar