2012-03-28

Lapptäcken

Fick lite lust och inspiration att sy ihop ett lapptäcke till barn. Vi har varit sjuka i omgångar här hemma och under den tiden blev jag lite urtråkad, så under 3 veckors sjukdom i hela familjen så "slängde" jag ihop 3 täcken under tristess-perioderna!

2 av täckena är utav 70-tals tyger som min kära syster fyndat åt mig på diverse loppisar och auktioner. Det tredje och sista täcket jag sydde blev mer i den romantiska stilen. På baksidan av täckena har jag sytt dit fleecetyg, ett i mörkblått och två i ljusblått. Jag har också broderat dit blommor och blad och även sytt dit virkade blommor som min mans faster virkat. På blommorna har jag sytt dit knappar. Det ena 70-tals täcket har redan fått ett nytt hem, det fick syrran med sig hem. Får se var de andra två hamnar!

 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar