2012-04-20

Sufflett / suflett till Bugaboo Donkey

Nu har jag kommit igång med sufflett till Bugaboo Donkey.
Jag började med att rita och sy en prototyp som jag efter att jag fått den som jag ville ha den, sprätte upp och använde sedan som mönster till en ny sufflett.


Första sufletten blev ganska okej. Nu håller jag på med en till och det ser ut som att det ska bli perfekt!!!

Ritade först av originalsuffletten på vagnen och klippte därefter ut mina mönsterbitar.

 
 Sydde ihop mönsterbitarna och provade på bågarna. Justerade tills jag tyckte att det såg bra ut. Sedan sprätte jag upp denna "sufflett" och använde som mönster för att sy suffletten som du ser nedanför.
Blev inte hundra nöjd, men den andra jag håller på med just nu kommer att bli mcket bättre. Visar den sen när den är klar. 
Så nu är det fritt fram att lägga beställningar. Har faktiskt redan en beställning på gång, det känns spännande och jag lovar att den blir färgglad, Kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar