2010-01-14

Bugaboo Cameleon sufflett / suflett

Vill du beställa en sufflet / Suflett till din Bugaboo? Gå in på webbutiken.
Har knepat och knåpat i några månader och har nu fått fram några sufletter till min Bugaboo cameleon-vagn.


De 2 första suffletterna blev ganska bra. Den sista blev bättre, drog lite mer i tyget och fick den lite mer slät och "prydlig"!!!


Tyckte verkligen att det var kul att sy sufletter. Fick mersmak och måste sy några till. Sen ska jag försöka mig på ett nytt sittöverdrag, kan ju va snyggt o ha i samma tyg som sufletten.


Mitt märke som jag sätter på allt jag gör.
Köpte på mig några 1000-tal. Är riktigt nöjd med den. Tycker att det blev fint och känns som att folk kommer ihåg loggan lätt och att det syns bra.



Min första suflett! Blev lite väl "pösig", men ändå tillräckligt fin för att få komplimanger!!!



Tyget är från Åhlens. Det är textil vaxduk.




Min andra suflett. Den blev bättre än den första!






Min senaste suflett! Har sytt på en ficka på sufletten så när man har barnet sittande framåt så kan man lägga nycklar, mobil och plånbok där (när man är ute på sin morgonrunda för att köpa frukostfrallor). Tyget har jag köpt på Stoff och stil för längesedan.

9 kommentarer:

  1. Vad fina sufletter du har sytt, härliga färger och mönster..

    Ha en mysig dag/Dinka

    SvaraRadera
  2. Skitsnygga! Den som ändå var så duktig.
    Kram Hentus.

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad fina, kan man beställa en av dej?

    SvaraRadera
  4. Ja, det går jättebra att beställa suflett. Antingen skaffar du eget tyg eller så har jag tyger. Hör av dig om du är intresserad. info@idapdesign.se

    SvaraRadera
  5. Hej, såg att du satt kantband på utsidan av den andra. vilket tyckte du var enklast? jag har själv sytt å då satte jag på insidan.
    snyggt med fickan.. ska jag nog pröva på nästa sufflet jag syr ;-)

    SvaraRadera
  6. Hejsan Sandra!
    Jag har sytt med kantband både på insida och utsidan. Anledningen till att de blev bara på utsidan på en av dem är för att jag gjorde fel!!!, men det blev ju bra ändå!
    kram

    SvaraRadera
  7. Fantastiska sufletter. Vill du dela med dej av mönstret till mej? Jag har en BUGABOO Gecko med svart sammets suflett - inte så kul nu om sommaren :)
    Vill ha en i tyget "manhattan" fr Svenskt Tenn.

    Maila mej isfl sthlmwiman@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Hej Ida
    Super fina sufletter. Syr och pysslar lite själv och är sugen på att sätta dit min sign på dessa verk. Vart har du beställt dessa fina ida.p.design lapparna....hittar inga fina att beställa.
    Maila gärna på marie.engelin@gmail.com om du vill dela med dig.
    Mvh Marie

    SvaraRadera
  9. Hej,
    superfina sufletter!!
    Jag har en cameleon och skulle så gärna vilja göra min egna suflett utan att förstöra den som ingick. Jag undrar därför om du kan skicka mönster/mått som du använt när du sytt?!
    min mejl är linnea.rundstrom@gmail.com
    //Linnéa

    SvaraRadera