2009-12-23

Lapptäcke


När min dotter fyllde 1 år så hade vi i mamma-gruppen kalas för våra små älsklingar. Vi bestämde att alla skulle köpa en present var och sen skulle vi lotta vem som skulle byta med vem. Lilla Klara fick mitt lapptäcke. Jag sydde ett lapptäcke med bilder på alla 5 barnen. Det blir ju ett minne för livet. Hoppas att de tar väl hand om täcket. Det tog tid att göra det, men det var superkul!

Jag använde mig av Hp´s Iron-on Transfers till att föra över foton på tyg. Sen letade jag bland mina tyger och hittade massor av söta och romantiska tyger. Jag blev faktiskt riktigt nöjd!

Vissa av tygerna tyckte jag blev för skarpa t.ex det gröna, men då kom jag på att jag hade bred spets som jag kunde sy på, så då blev det genast lite mer pastelligt.
Sydde på lite tygfjärilar och blommor i vissa skarvar som jag inte tyckte blev helt raka!


Här är min dotter. Hon fick vara på hedersplatsen...i mitten. Men mest för att jag inte visste vem som skulle få det.

2 kommentarer: